خرید پکیج آموزشی ثبت نام سایپا خرید پکیج آموزشی ثبت نام سایپا
↑
ماشین با ما : ترفندهای ثبت نام سریع و موفق خودرو

آموزش ترفند های ثبت نام موفق سایپا

  • ورود کاربران
  • عضویت
  • صفحه اصلی
  • محصولات
  • انجمن
  • آخرین اخبار
  • قیمت روز خودرو
  • تماس با ما

معرفی و بررسی کامل تیبا 2

معرفی و بررسی کامل تیبا 2

اخبار / سایپا / معرفی و بررسی کامل تیبا 2
معرفی و بررسی کامل تیبا 2

1452 بازدید

در این نوشتار به بررسی کامل نمونه هاچ بک و جوان پسند خودروی ملی تیبا خواهیم پرداخت، خودرویی که در مقایسه با سایر رقبای خود سن و سال کمتری داشته و در نقش یک خودروی به اصطلاح ملی در کانون توجه قرار دارد.

معرفی اولیه  

تقریبا همه چیز از سال 1387 شروع شد، معرفی نسخه اولیه تیبا که البته آن زمان و در جریان رونمایی خود "مینیاتور" نامیده می شد. مینیاتوری البته لقب سنگین خودروی ملی را نیز یدک می کشید (نیازمند تامل بسیار) و پس از ورود به فاز نخست تجاری سازی با نام تیبا و شعار زیبای ایرانی به بازار پر تنش خودروی کشور راه یافت. همچنین تیبا تماما بر اساس ساختار پراید قدیمی و با اشتراک بسیار از قطعات پراید و ریو به تولید انبوه رسید.

در ادامه داستان تولید این خودرو و در سال 1393 تیبا 2 یا نسخه هاچ بک تیبا با تاکید بر ویژگی های جذاب مورد علاقه قشر جوان و البته با شعار رویای جوانی معرفی و به مرحله تولید راه یافت. البته لازم به ذکر است که این خودرو که بدون تغییر فنی و ساختاری خاصی در مقایسه با نمونه نخست خود وارد بازار شد و از این رو مشابهت بسیاری با نمونه سدان آن دارد.


عملکرد فنی  

قلب تپنده تیبا 2 همانطور که از نسحه سدان آن به عاریت گرفته شده از نوع 4 سیلندر خطی 8 سوپاپه با رعایت استاندارد آلایندگی یورو 4 بوده  و حجم دقیق آن نیز 1503 سی سی است. این پیشرانه که بر اساس همکاری مشترک شرکت مگاموتور و شرکت FEV وابسته به دانشگاه آخن بر اساس همان پیشرانه 4 سیلندر پراید ساخته شده بر اساس ادعای شرکت سایپا قادر به تولید حداکثر توان 87 اسب بخار در دور 5300 و حداکثر گشتاور تولیدی 128 نیوتون متر در دور 4000 می باشد. این میزان خروجی برای جثه تیبا 2 با وزن خالص 1040 کیلوگرم مناسب بوده و اگرچه رقمی بر اساس اندازه گیری های رسمی شتاب صفر تا صد کیلومتر در دسترس نیست اما در مقام مقایسه، تیبا 2 شتاب مناسب تری را در مقایسه با 206 تیپ 2 دارد. گیربکس مورد استفاده در این خودرو که یکی از جنجالی ترین بخش های آن به شمار می رود از نوع 5 سرعته دستی بوده و بر اساس شنیده ها در آینده گیربکسی با شرایط اصلاح شده جایگزین نمونه قبلی می شود. در نهایت میانگین مصرف سوخت در صد کیلومتر بر اساس سیکل ترکیبی و باز هم به ادعای اندازه گیری شرکت سازنده رقم 6.53 لیتر بوده که به نظر می رسد این رقم در شرایط واقعی و البته تاثیرپذیری از شرایط جوی و ارتفاع از سطح دریا به میزان بسیار بالاتری افزایش پیدا می کند.

طراحی و امکانات

تیبا 2 یا تیبا هاچ بک در نقش گزینه جذاب تر مینیاتور معرفی شده سایپا تغییرات بسیار شگفت و جزییات متمایز کننده ای ندارد. در واقع تمام تاکید سازنده که در عکس های تبلیغاتی و مطبوعاتی نیز به روشنی پیداس بر روی طراحی قسمت عقب خودرو و معرفی نسخه هاچ بک این اتومبیل ملی است. در نمای جلو شاهد همان طراحی ساده و کهنه بدون هیچ تغییری هستیم.

فرم ساده چراغ ها و جلوپنجره کوچک تیبا در کنار مه شکن های دایره ای پیکره اصلی طراحی نمای جلو را رقم زده اند. البته بی انصافی است که در میان نقدهای منفی به آیرودینامیک نسبتا مناسب تیبا در مقایسه با خودروهای قدیمی بازار اشاره ای نداشته باشیم. در نمای جانبی نیز استفاده از خطوط منحنی قابل اشاره ترین المان مربوط به طراحی این بخش از اتومبیل است. اما با رسیدن به بخش عقبی خودرو فلسفه رقم 2 در نام گذاری این خودرو مشخص می شود. با این که طراحی نمای عقب خودرو جذاب تر و متناسب تر از بخش جلویی است اما در اینجا به نظر می رسد که تیم طراحی شرکت سایپا تمام تمرکز خود را برای بهینه جلوه دادن نمای بصری بخش عقبی به کار نگرفته اند و ارتفاع کم شیشه عقب در کنار حجم تورم بیش از اندازه سپر عقب از جمله نقص های طراحی این بخش است. با این حال اعتراف می کنیم که نمای عقبی این خودرو در مقایسه با سایر بخش های طراحی خارجی این اتومبیل نمره بهتری را به دست می آورد. 
با بازکردن درب خودرو و ورود به کابین با همان طراحی آشنا روبرو خواهیم شد. در اینجا از جمله موارد قابل توجه استفاده از ادوات مشترک و یکسان با خودروهایی همچون پراید و ریو است. همچنین کیفیت متریال استفاده شده در حد کاملا متوسط بوده و همچنین تم غالب استفاده از پلاستیک و قطعات خشک است. مجموعه نشان دهنده های پشت آمپر طراحی نسبتا اسپرتی داشته و ادوات مربوط به سیستم صوتی و تهویه مطبوع به صورت ساده ای در کنار هم تفکیک شده اند. البته نکته منفی در اینجا استفاده از دکمه های بزرگ و برجسته عملکرد های مربوط به فلاشر و مه شکن و.. در میان داشبرد است که سبک چینش و به کارگیری آن ها بسیار قدیمی به نظر می رسد. سخن دیگر در رابطه با کابین تیبا بحث ارگونومی است که می توان آن را در سطح مناسبی قرار داد. میدان دید جانبی در تیبا 2 به لطف ابعاد بزرگ آینه های جانبی مناسب ارزیابی شده اما دید عقب خودرو به دلیل شیشه عقب کوچک و کم ارتفاع و همچنین سه عدد پشت سری صندلی عقب تقریبا وجود ندارد! اگر در ردیف عقبی تیبا 2 بنشینید، فضای مفید آن برای سرنشینان را بیشتر و مناسب تر در مقایسه با 206 معروف خواهید یافت. همچنین صندلی های ردیف پشتی نیز قابلیت جمع شوندگی دارند تا در مواقع مورد نیاز به افزایش فضای لازم برای حمل وسایل کمک کنند. در بخش مربوط به تجهیزات و امکانات رفاهی، تیبا 2 کمی پر تر از نسخه سدان آن بوده و با افزایش چند قلم آپشن بیشتر! در سطح بالاتری قرار دارد. ترمزهای دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب به همراه سیستم ترمز ضد قفلABS، دو عدد کیسه هوا و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر موارد قابل اشاره تجهیزات ایمنی خودرو بوده و در لیست تجهیزات رفاهی به مواردی همچون : شیشه بالابرهای جلو برقی ( برقی در عقب در بعضی تیپ ها )، آینه های جانبی با تنظیم دستی ( باز هم برقی در بعضی تیپ ها )، سیستم تهویه مطبوع دستی ( و باز هم نیمه اتوماتیک در بعضی تیپ ها! )، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، سیستم صوتی با خروجی USB، برف پاک کن های جلو با دور قابل تنظیم، فرمان هیدرولیک، تنظیم زاویه چراغ های جلویی و صندوق پران برخواهیم خورد و البته نگارنده همچنان فلسفه ذکر مواردی مانند جا لیوانی روی کنسول و ساعت دیجیتال! را در لیست تجهیزات رفاهی گنجانده شده در کاتالوگ این اتومبیل را متوجه نشده است! همچنین تیبا 2 در بعضی تیپ ها از رینگ آهنی و در بعضی تیپ ها از رینگ آلیاژی 14 اینچی اسپرت استفاده می کند.


نتیجه گیری

مسلما هیچ خودرویی بی نقص نیست و هر خودرویی در بطن خود دارای نقاط مثبت و منفی تعیین شده ای می باشد. تیبا 2 نیز از این قاعده جدا نبوده و در کنار نقاط قوت خود، کاستی هایی را نیز دارا است. اما حداقل انتظارات از این خودرو به عنوان نمونه ای جوان پسند و به روز در مقایسه با نسخه سدان آن که خودرویی ملی ! شناخته می شود بیشتر بوده و حداقل انتظار می رود تا نقاط ضعف نسخه اولیه در نسخه دوم برطرف شده و وجه تمایز نسخه سدان و هاچ بک هم کمی بیشتر باشد. به طور کلی تیبا 2 ظاهر جوان پسندتری داشته، از شتاب نسبتا مناسبی بهره برده و امکانات آن در مقایسه با نمونه سدان بیشتر است اما همچنان ضعف کیفیت متریال در کنار نقص های مرتبط با اصول طراحی دامن گیر این خودرو شده است.

مشخصاتتیبا 2 EX
نوع موتور4 سیلندر خطی
حجم موتور (سی سی)1503
تعداد سوپاپ8
استاندارد آلایندگییورو 4
نوع گیربکس5 سرعته دستی
حداکثر قدرت (اسب بخار)87
حداکثر گشتاور (نیوتون متر)128
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)190
میانگین مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)6.53
حجم باک (لیتر)41
وزن خالص (کیلوگرم)1040

برچسب ها :

سایپاتیباتیبا 2تیبا هاچ بک

محصولات ویژه ما

آموزش ترفند های ثبت نام موفق سایپا
آموزش ترفند های ثبت نام موفق سایپا
فرم ثبت نام سایپا + آموزش حل کد کپچا captcha
فرم ثبت نام سایپا + آموزش حل کد کپچا cap...
آدرس پیج اینستاگرام
کانال تلگرام ترفند خودرو
آموزش سایپا
آموزش ایران خودرو
فرمانروای زندگیت باش
طراحی سایت در شیراز

مقالات مشابه

تولید کاتالیست با تکنولوژی روز دنیا در ایران
تولید کاتالیست با تکنولوژی روز دنیا در ایران
شرایط فروش جدید محصولات سایپا ویژه 10 دی 98
شرایط فروش جدید محصولات سایپا ویژه 10 دی 98
شانس ثبت نام محصولات ایران خودرو برای همه یکی است
شانس ثبت نام محصولات ایران خودرو برای همه یکی است
طرح جدید پیش فروش محصولات شرکت سایپا - 6 اسفند 98
طرح جدید پیش فروش محصولات شرکت سایپا - 6 اسفند 98

کاربران این مقالات را هم پسندیده اند

کوییک پارس خودرو
کوییک پارس خودرو
آموزش تصویری رایگان ثبت نام خودرو در سایت فروش اینترنتی سایپا (جدید)
آموزش تصویری رایگان ثبت نام خودرو در سایت فروش اینترنتی سایپا (جدید)
میزان مصرف سوخت تیبا چقدر است؟
میزان مصرف سوخت تیبا چقدر است؟
سایپا قیمت پراید 151 آپشنال را مشخص کرد
سایپا قیمت پراید 151 آپشنال را مشخص کرد

نظر شما درباره این مطلب

دوست گرامی، برای ثبت نظر خود، ابتدا باید در سایت ثبت نام نمایید و یا با نام کاربری و کلمه عبور خود وارد شوید.

نظرات کاربران

    برای این مطلب تاکنون نظری ثبت نشده است.

تماس با ما

کاربر گرامی، لطفاً در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهامی ، بخش پرسش‏های متداول را ملاحظه فرمایید و در صورتی که پاسخ خود را نیافتید، برای ما ارسال پیام بفرستید .

ایمیل : info@mashinbama.ir

آیدی اینستاگرام: instagram.com/mashinbama

دوستان عزیز پس از خرید بسته آموزشی تمام سوالات خود را در انجمن مطرح کنید

نماد اطمینان زرین پال

ماشین با ما ، در یک نگاه

  • اطلاع رسانی از آخرین بخش نامه های فروش خودرو سایت سایپا

  • آخرین خبر های آمار تولید انواع ماشین های داخلی

  • آخرین تغییرات قیمت محصولات سایپا

  • فیلم آموزش کامل ترفند های ثبت نام سایت سایپا

  • مقالات مربوط به خودرو و آخرین اخبار روز کشور در زمینه خودرو

سایپا خرید سایپا ایران ایرانخودرو ایران خودرو ترفند ترفندسایپا ترفند سایپا ترفندایرانخودرو ترفند ایران خودرو ترفندثبتنام ترفند ثبت نام ترفند ثبت نام سایپا ترفند ثبت نام ایران خودرو saipa irankhodro iran khodro ikco آموزش ثبت نام آموزش ثبت نام ایران خودرو آموزش ثبت نام سایپا قلق ثبت نام ایران خودرو ترفندخودرو ترفند خودرو ثبت نام خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا ثبت نام تضمینی خودرو راهنمای ثبت نام در سایت سایپا نحوه ثبت نام اینترنتی سایپا آموزش ثبت نام پیش فروش خودروهای سایپا ثبت نام سایت سایپا نحوه ثبت نام ایران خودرو و سایپا نحوه ثبت نام ایران خودرو فیلم نحوه ثبت نام ایران خودرو جدیدترین ترفند ثبت نام اینترنتی ثبت نام ایران خودرو فوری ترفندهای نحوه ثبت نام ایران خودرو ترفندهای نحوه ثبت نام سایپا ثبت نام موفق سایپا ثبت نام موفق ایران خودرو ترفندهای ثبت نام موفق در سایت ایران خودرو ترفندهای ثبت نام موفق در سایت سایپا ماشین با ما فیلم آموزشی ترفندهای ثبت نام موفق در سایت ایران خودرو فیلم آموزشی ترفندهای ثبت نام موفق در سایت سایپا فیلم آموزش ثبت نام ایران خودرو فیلم آموزش ثبت نام سایپا
  • فروشگاه
  • انجمن
  • سوالات متداول
  • قوانین و مقررات
  • تماس با ما

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت ماشین با ما است.

طراحی و بهینه سازی : سیرن